Stella

Alla inlägg under maj 2010

Av Stella - 31 maj 2010 18:48

Snyft...

Idag har jag varit hos farbror doktorn. Inte för någon spruta inte, utan mitt ena öga har varat igen och jag kan inte kolla på det. Usch!

Först kissade jag på mig när doktorn skulle kolla på ögat. Då sa han direkt att jag skulle få en spruta som gör att jag somnar... Då gick matte ut. Sen skulle han komma igen och peta i mitt öga och kolla osv. då gick mattes pappa ut. Alldeles ensam var jag där med farbror doktorn... Fast det visste inte jag för jag sov ju, men matte berättade det sen.

Nu ska jag ta salva och tabletter så att det ska bli bra.

Jag har sov som en stock i bilen och hemma. Men nu är det lite bättre fart på mig. Jag har iallafall varit ute och kastat boll.


Såhär ser jag ut just nu:

  

Det syns inte så bra men man ser lite gult. Han klippte runt ögat också satt inte jag skulle få hår i ögat.

 

  

Usch, sådär ser det ut. Fast på den här bilden sov jag.

 

Så så har det varit idag.

Alla utom jag har varit på Kolmården i helgen. Dom läste på deras hemsida att inte jag fick följa med...

Jag fick vara hos farmor & farfar och deras hund.

Dom såg en massa djur, jag fick två bilder, kolla ska ni se!


  

En björn.

 

  

En lokatt.


Det var allt för den här gången!

P.S,

När ni komenterar så blir jag jätte glad! Svansen kan inte vara still! Fortsätt med det.


Hejdå.  

Av Stella - 25 maj 2010 15:27

varit hos farmor & farfar. Dom har också en hund. En schäfer tror jag...

Jag var t.o.m så cool så att jag skällde på deras grannars stora hund! De ni!  

Sedan lärde jag känna henne och till o med la mig vid henne och somna.  I morgon är det valpkurs igen. Förra gången halkade jag efter och gick sist. Men i morgon ska jag gå först! Om jag vågar...


Ha en mysig kväll!

Hejdå.   

Av Stella - 21 maj 2010 19:26

Va mysigt!   Fast det har varit så kvaft i flera dagar nu.. Det är väldigt jobbigt man blir så varm!

Igår var jag, matte och mattes mamma på valpkurs. Det var kul, men hundarna var ju lite läskiga...

   

Nejdå det gick bra, alla valpar somnade sen när vi skulle in och fika. En hund hette samma sak som matte.   

Nu ska vi äta mat, fast jag har ju redan gjort det men dom andra ska det.

 

Ha en mysig helg och fredagskväll!

Hejdå.  

 

  

Av Stella - 19 maj 2010 15:20

   Mm, det kan man säga.. Jag har ju tagit spruta idag, därför är jag lite trött...

Kolla så mysigt jag har det:



  

Blir bara trött så fort jag ser kortet..

 

  

En liten "närbild" på mig när jag ligger och sover..

 

 

 

 

 

I helgen lagade mattes mamma vofflor. Smaskens! Det hoppades jag iallafall på när jag stod och nosade vid spisen. Gissa om det var det??

  

Säg varsågod då!!!

 

Tack, det var hyggligt av dig!   

 

  

och igår var vi ju ute och busade och då smaskade jag som alltid på lite gräs..   

 

  

Sen visade hon mig en baseboll som hon och en kompis har hittat uppe i skogen. Den var kul!


   

och tillsist vill jag bara säga att det här är min blivande plats.    

När inte dom andra ser alltså!  





Hejdå ha det så bra!   

 

 

Jag kommer nog iallafall fortsätta mysa lite..

  

 

Ha de gott!

Av Stella - 18 maj 2010 19:03

Hejsan svejsan!

Ni skulle bara veta vad jag har gjort idag!! .. Nejdå jag har varit snäll, tror jag...  

Matte började inte som vanligt idag, hon började kl: 8.45 Hon skulle på elevensval och hoppa höjdhopp och längdhopp och allt möjligt.

Jag fick inte följa med!   

Men som tur var, var ju mattes pappa hemma med mig! Sen kom hon och gick ut med mig. Vi busade och lekte och när vi gick in igen sov jag som en stock. Sen när jag vaknade igen gick vi på en promenad. I morgon ska jag ta valpspruta    fast jag är ju cool det här klarar jag! 

På torsdag ska jag på valpkurs också.    det blir skojsit!

 

Det var allt!

Hejdå.   

  

Av Stella - 11 maj 2010 20:05

och haft det kul! Det var mysigt att åka bil, jag somnade både när vi åkte dit och hem. Vi hade med oss Sibylla som vi stannade och köpte på vägen. Jag fick smaka lite mos!


  

Gött mos!


   

Sen hittade jag ett flaggstångssnöre som smakade gott!


   

Det finns mycket vitsippor där också

 

  

Vad gott det luktar! Undra vad som är här under marken??

 

  

Måste vi åka hem redan?...

 

 

Hejdå.   

Av Stella - 7 maj 2010 19:17

Äntligen fredag!

Nyss har jag varit ute på skogspromenix.    Skojsit skojsit!

I morgon ska vi åka en lång biltur, ända till mjölby i östergötland och hälsa på mattes kusiner.

För några dagar sedan lärde jag mig att gå i trappan!


  

Jag kunde absolut inte sluta och springa upp och ner för trappan.

 

Just nu är jag väldigt busig!! Man får ju inte bitas i kläderna men strunt samma! Lite kul måste man väl få ha!   


  

Kolla vad fina blommor som matte plockade!   


  

Mmmm.. Fredags godis!

 

 



Hejdå.    

Av Stella - 1 maj 2010 12:31

 Hejhej,

Idag tog jag min första promenad med koppel. 

I går blåste vi såpbubblor också. Fast just då var jag var inte så intresserad.

  


Jag vill visa några bilder:


  

Sov som en stock, när jag hade busat så mycket igårkväll.  

 

  

Här är jag.   

 

  

Kom igen då, nafs, nafs, nafs, gott öra du har nallis!


Hejdå.  



Presentation


Hej, jag heter Stella och är en busig lagotto på 2 år.
Hoppas ni kommer gilla min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards