Stella

Alla inlägg under juli 2010

Av Stella - 31 juli 2010 10:55

Hej allihopa!


Förlåt att jag inte har bloggat så mycket. Inga bilder har jag den här gången heller! Matte är en riktig slarvmaja! Det har gått bra med festivalen. Fast det har inte varit jätte roligt och höra dom spela hela dagarna. Bara när det är bra artister. Men när lördagen är över nu så kommer vi få sova gott igen. Dom spelar ju hela nätterna. Men jag sover som en stock! Fattar egentligen inte problemet för dom andra. Som en rockig liten nattvisa ju. Igår gick vi upp på kullen utanför där dom spelade och lyssnade på Amanda Jenssen. Det blev bara ett kort inlägg denna gång. Men hoppas matte har lagt in lite kort då också!

Vi ses!

Puss & Kram

Av Stella - 28 juli 2010 08:05

... *suck!* Ikväll börjar det. Är ni nyfikna på vad? Jo, PIP festivalen Putte I Parken , vi bor ju precis nedanför festivalen som dom ska ha på IP däruppe..(en stor gräsplan)

Dom provspelade igårkväll, till och med då började jag gny och skälla.

Jaa, du Stella, hur ska detta gå...? tänkte matte

Äh, det blir kul med lite Rock´n roll tyckte jag. Det håller på till klockan två på natten och då ska Europe sjunga! Och stormatte som jobbar o allt. :/

Jaja, vi får se om vi sover över i stugan istället. Inte så långt ifrån, men en mil iallafall om man ska till jobbet.

Nåjaa.. Nu pratar vi om mig istället. Hmm.. Vad har vi gjort dom senaste dagarna? Igår kväll var vi i stugan och bada och slappa. Sen har det ju vart tråkigt väder några dagar så då var vi nog mest hemma och mös. Just ja! I lördags var vi på fotboll också, jag fick också hänga med! Men det var lite trist. Degerfors mot Landskrona, och kan du tänka dig att jag såg Henke Larsson där! Han är tränare för Landskronas lag, det har husse sagt.

Happ, det var nog allt. Vi får se om matte kanske går på festivalen. Men ett + till att vi kommer och höra när dom sjunger. Eller ja.. Heh, det har ni nog redan listat ut, men jag tyckte faktiskt att han som sjunger "Who let the dogs out?? Vov, vov vovvovov!" ska komma! Haha, den är min favorit.


Ha det superduperduperbra!

 

Puss & Kram


Av Stella - 22 juli 2010 11:02

Hej,

Nu har vi öluffat också. I Kristinehamn. Man fick åka båt till en ö , och bada och sola eller vad man vill göra. Det var lite läskigt på båten.. Usch när det gungade så. Sen gick vi fram på fören och fläcktade oss lite. Men båten var ju inte så stor. När vi var framme fick vi titta på kartorna där det fanns ett bra badställe! :-D

Vi gick och gick, och kom fram men där gick det ju inte och bada. Men vi satte oss och fikade iallafall. Vi hade några kompisar med oss också. Som är väldigt förtjusta i mig !  


  

Kul och utforska ön!


  

En sjörövar båt, ser det ut som på sjön! Uuh, va läskigt....


Ja, sen gick vi vidare till ett badställe där båten  som vi skulle åka hem med kom sen! Där badade vi och fikade.


  

Man blir faktiskt trött av och gå hela tiden!!


  

Som sagt, jag är väldigt omtyckt!


  

Vilket gott finger du har matte


På morgonen innan vi åkte såg vi att vi hade fått en liten Bambi nyfödd i skogen.  


När jag kom hem var det bara och lägga sig och söva! Trött var jag, så fort dom öppnade dörren smet jag in och dunsa ner på golvet och sov.


  






Ha det gott!

 

Nospuss

Av Stella - 16 juli 2010 12:29

Hej igen!

Vet ni vad?? Jag har åkt båt. För första gången. Det var skönt nu när det är så varmt. Jag stack ut huvudet... och kände hur det fläcktade!...

Jag har bevis:

 

Gött!

 

  

Den där träbiten var inte så god!

 

  

Men allvarligt, det är ju skit varmt!

 

Matte tyckte jag var söt i flytväst. :-) Den var lite obekväm i början men det gick bra. Vi har sovit över i stugan också. Vi åkte hem i går eftermiddag för då började de regna sen. Matte följde med sin kompis och badade vid labbsand. Fast vi har ju en strand precis vid stugan men shit the same!

Det är ju riktigt mycket folk nu, alla ska ju bada o bada o bada o bada! Fast det är ju typ det enda man kan göra nu.


Hoppas att alla andra hundar mår bra i värmen och får bada mycket!

 

Puss & Kram

Av Stella - 11 juli 2010 10:00

Tjenare alla mina kompisar!

Igår var hela familjen ute i stugan. Det var ju så himla varmt! Men idag ska det ju bli ännu varmare 30+ grader... Puh.. Jag vet inte ja.. Vi ska ju ha avslutning på valpkursen idag också. Då ska vi få se när "lärarens" hund ska spåra och sen så ska vi andra hundar få göra det. Spännande! Jag kommer nog vara jättenervös. Eller inte. Eftersom jag är en tuff tjej.   


Vi var och badade i går. Men matte glömde att ta med kameran så det blev inga bilder på de. Men på annat:


  

Varmt.... Puh... Kan vi inte leka lite till??

 

  

Snälla.Kom igen!!

 

  

Ska du bara lämna mig här?

 

  

Okej, okej, men den här leksaken då??

 

  

Wohoo! Ja det funkade, matte gillade tydligen den andra leksaken mer!

 

  

Vart tog den vägen någon stans? Bäst och leta...

 

  

Alltså jag hittar den inte! Nu måste jag dricka...

 

  

Men matte! Nu får du faktiskt visa snart vart du har kastat den!!!

 

  

Nejnej, då går jag och lägger mig! Hejdå.

 

Matte har varit lite besvärlig idag. Jag måste ju hitta leksaken! :( Undra vart den är?? Får börja leta sen om en stund när vi åker dit.


Nu ska matte och jag kanske ta en promenad.. Vi får se!

Puss & Kram

     Stella     

Av Stella - 9 juli 2010 09:49

Hej tjollahopp!

Då har det varit husvagns semester en vecka till då. Vi åkte förra fredagen men nu är vi hemma igen! Fast vi kom i går. Men det här när man ska åka till affärer så får inte jag följa med in!! Det är inget roligt och få va ute i värmen hela dagen... Särskilt i lördags var det ju supervarmt!  Men då får man ju bada!

Men här kommer några bilder från semestern..


     

Nemen hallå, det var länge sen!

 

  

Ja, jag kommer matte ska ju bara ta en bild ser du väl!

 

  

Haha! Vilken snygging den är min!!!!!

 

  

Uh.. Tänk om det är kallt??

 

  

Sen en liten fika paus vid en hamn.

 

  

Där borta ligger jag och mojsar med matte

 

  

Sen blev det en sväng till en akvedukt och kollade på båtar som slussade.


   

Härlig solnedgång! 



Vi har varit på tre campingar en har vi bara tittat på. Men 2 st campa vi på.

Nu vill jag allt vila lite i min nya korg av allt "semestertjat"!

Ha en bra helg!

Puss & Kram från mig.



Av Stella - 1 juli 2010 11:40

Hej igen!

Förlåt, men jag har inte haft tid och blogga. Nu har vi ju haft besök här i några dagar så det har varit fullt upp! Men mest av allt har vi haft roligt!

  

Puh, varmt i solen...

 

På midsommar var jag hos mormor, jag fick springa under bordet och äta rester från dom som hade tappat. Mums!

Mormors katter vågade inte visa sig en enda gång när vi var där. Undra vad dom var rädda för??

  

Framdukat och klart! Det är bara maten som fattas.

 

  

Det var faktiskt ganska mysigt...

 

  

 

En annan dag blev det lunedet och då fikade vi där. Men en hungrig liten ekorre kom och tog mattes mammas kärleksmums, när vi skulle gå till en lekpark en stund.

  

I Lunedet finns det många djur man kan mata också. Men jag fick stanna kvar hemma för annars kan ju dom söta små kaninerna bli rädda !


Det var allt för den här gången!

Ha det bra!

Hejdå.   


Presentation


Hej, jag heter Stella och är en busig lagotto på 2 år.
Hoppas ni kommer gilla min blogg!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards